Actueel
Maak kennis met Online Meeting Maestro Marten
Hoe ben je bij Morgens terecht gekomen?
“Na mijn bestuursjaar was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Ik ben daarom geswitcht van een master in geschiedenis naar een master in bestuurskunde (Management van de Publieke Sector). Daarnaast was ik op zoek naar een nieuwe bijbaan voor naast mijn master. Ik kwam per toeval de vacature bij Morgens tegen en het was meteen een perfecte match. Het gaf mij de mogelijkheid om een kijkje in de keuken te krijgen bij consultancy in de publieke sector, wat natuurlijk perfect aansluit op mijn master.”
Hoe is je ervaring als Online Meeting Maestro tot nu toe?
“De functie bevalt me ontzettend goed. Ik was er vanaf de start bij, waardoor het extra mooi is om te zien hoe Morgens Online Meetings binnen een paar maanden is uitgegroeid van een gedachtenspinsel binnen Morgens tot een op zichzelf staand onderdeel van het bedrijf dat veel verschillende online sessies voor verscheidende klanten faciliteert. Het leuke daaraan is dat ik ook echt mijn steentje kan bijdragen. Dit doe ik natuurlijk door verschillende sessies te faciliteren, maar ook door mee te denken over hoe we kunnen blijven verbeteren. Dat laatste maakt het dan ook zo’n leuke bijbaan voor een student. Je wordt aangemoedigd om je mening te geven, je krijgt inzicht in verschillende markten en je doet daarnaast ook nog eens werkervaring op.
Ik heb tot nu toe alleen nog maar positieve ervaringen gehad bij Morgens Online Meetings. Elke sessie is weer anders, waardoor het werk afwisselend blijft. Zo is het mogelijk dat ik voor een intensieve sessie veel verschillende werkvormen moet voorbereiden, maar is het ook mogelijk dat ik juist tijdens de sessie zelf veel verschillende taken moet uitvoeren.”
Wat voor reacties krijg je op de online bijeenkomsten die je faciliteert?
“Ik krijg eigenlijk alleen maar positieve reacties! Ik merk dat klanten een online sessie vaak best spannend vinden en het is dan ook fijn dat ik de klant rust kan geven. Doordat ik de tijd en planning van een sessie in de gaten kan houden, kan de klant op zijn/haar taak tijdens de sessie focussen. Daarnaast krijg ook vaak de reactie van klanten en deelnemers dat ze verbaasd zijn hoe interactief een online bijeenkomst kan zijn. Er bestaat toch het vooroordeel dat online bijeenkomsten slaapverwekkend zijn, terwijl werkvormen als 1-2-4-all een online bijeenkomst juist heel interactief kunnen maken. Het is dan ook extra leuk om te zien hoe positief verrast de klanten en deelnemers na een online bijeenkomst kunnen zijn.”
Contact
Wil je meer weten over wat Morgens voor jou kan betekenen bij het ondersteunen van de organisatie van online bijeenkomsten? Neem dan contact op met Mathijs Kelder of Jaleesa Goedhoop.